Varjupaikade MTÜ majanduslikult elujõulisemaks
Selleks, et igapäevaselt aina paremini toime tulla ja oma hoolealustele paremat heaolu pakkuda viisime ellu projekti “Varjupaikade MTÜ majanduslikult elujõulisemaks” perioodil 1.09.2018-31.10.2019.
Projekti eesmärk: Varjupaikade MTÜ majanduslik elujõulisus on tõusnud ja stabiliseerunud tänu loomade koju saamise protsessi kiirendamisele ning tõhustatud annetuste kogumisele.
Projekti käigus keskendusime kodulehe sisulisele ja tehnilisele arendamisele ning lihtsamate ja innovaatiliste annetusvõimaluste loomisele. Kodulehel hästi leitav ja navigeeritav varjupaiga loomade andmebaas ning sisukas info, mis looma vastu huvi tekitab, suurendab ja kiirendab looma kojusaamise võimalust. Selle tulemusena väheneb looma varjupaigas viibimise päevade arv ja vähenevad looma ülalpidamiskulud.
Kodulehel annetamise lihtsustamine, annetuste personaliseerimise võimalus ja tehniline kindlus tõhustab annetuste kogumist ning võimaldab annetajate s.h püsiannetajate hulka suurendada. Innovaatiliste viipekaardiga annetuskastide kasutusele võtmine on uudne ja sularahavaba alternatiiv tavalistele kogumiskastidele ning mitmekesistab annetuste kogumise võimalusi. Olemasoleva annetustelefoni presenteerimine varjupaikade tööautodel levitab sõnumit nii maal kui linnas.
Tänu kulude vähenemisele ja aastaringselt stabiilsele annetustevoole saame paremini prognoosida rahavoogusid, mis on otseselt seotud organisatsiooni arengu ja püsimajäämisega. Kulutuste vähenemisel vabanenud ja annetuste kogumise tõhustamisega suurenenud rahalise ressursi saame suunata varjupaikades loomapidamistingimuste parendamiseks, tänu millele parandame loomade heaolu varjupaigas viibimise ajal.
Projekti tulemusena on meil olemas on sisukas koduleht ja selge loomade andmebaas meile kuuluval kodulehel. Tänu sellele on lühenenud loomale uue kodu leidmise aeg - 93 päeva asemel on see 89 päeva. Kui loom saab kiiremini koju, siis organisatsiooni jaoks looma ülalpidamisega seotud kulud vähenevad.
Lihtne annetusvõimalus kodulehel on annetajate poolt hästi vastu võetud. Annetused kodulehe kaudu projektiperioodi jooksul olid 19 310 eurot. Püsiannetajate arv kasvas sama perioodi jooksul 327-lt 499-le. Püsiannetajate kodulehe ankeedi on täitnud 75 inimest ja oma e-posti aadressi andnud 51 inimest.
Viipekaardiga annetuskastide kasutuselevõtmine on pikaajaline investeering. Täiesti kindel on sularahakäibe vähenemine üldises plaanis. See tähendab, et inimesed ei kanna sularaha kaasas ning tuleb tavalisele sularaha-annetuskastile pakkuda alternatiivi, et mitte kaotada annetajaid. Seadmete juurutamine on pikaajalisem ja tegeleda tuleb tehniliste küsimuste lahenamisega. Kindlasti tuleb teha tutvustavaid kampaaniaid, et inimesed jõuaks uudse annetamisviisini.
Tänu annetustelefoni esitlemisele on meie autod ühesugused ja äratuntavad ning kannavad sõnumit loomade aitamisest. Saavutasime suuremat tuntust ja mõjume usaldusväärsetena.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et projekti elluviimine läks plaanipäraselt ja tegevused, mille riskid olid maandatud, andsid oodatud tulemuse.
Tegutseme loomade nimel, et igal lemmikloomal oleks kodu!